mandag, september 25, 2006

Mandager er bæsj

Det er mandag morgen. Klokka tipper 06.15, og mobilen ved siden av hodet mitt begynner å ringe. Jeg slår den av. Alarmen ringer igjen, og jeg konstanterer at klokken er 06.25. Jorden kaller Øystein, men mister grepet.

Det ringer igjen. 06.35. Samboeren står opp. Jeg forsviner inn i koma. Kjenner søvnamangelen fra en fuktig helg river i hodet.

06.45. Det piper så jævlig i den forpulte klokka. Jeg hører dusjen skrus av. Hodet fylles av tung sand.

06.55. Samboeren nusser meg på kinnet. Det smeller i døra bak henne når hun forsvinner på jobb.

07.05. Mobilen har på mystisk vis endret side og ligger ved siden av puta.

07.15. Hva faen er den lyden? Ah... Mobilen. Burde gått på jobb. Mmmm....Gode puta.

07.25. Jeg ønsker meg ny alarmlyd. Faen, nå burde jeg begynt på jobb. Da må jeg jobbe ekstra etter kl 16. Dæven den puta passer hodet bra.

07.35. Ok, ett ben av gangen. Jøss, de bærer meg. Hvor faen la jeg fra meg brillene i går? Åh, der ja. Tasse til badet. Oi, hvem er du? Ah... Hei, Øystein. Skru på dusjen. Mmmmmm.

07.47. Boxer. Check. T-skjorte. Chech. Sokker. Check. Skjorte. Check. Men hvor faen er den grå buksa?

07.52. Ingen grå bukse. Alternativ løsning. Svart bukse. Check. Men beltet? Helvete, det sitter på en annen bukse. Men hvor? På den grå buksa kanskje?

07.55. Nød-belte. Check.

07.56. Hvor er adgangskortet? Helsike, helsike! Flaks. Der var nøkkelen til kontoret også. Der var jommen kortet også. Merkelig. Akkurat der jeg la det i går. Hum... Det høres ut som bilene kjører på våt asfalt. Hvor er regnjakka?

07.59. Oi. Bussen!

08.00. Stormer ut døra. Bussen står på bussstoppen, for én gangs skyld før rutetiden.

08.01. Puh.... Det gikk... *Sniff sniff*... Hvorfor lukter han fyren bak meg så jævlig kokos?


Vel, dagen ble jo litt bedre etter hvert. Fikk kost meg med det fantastik flotte publiseringssystemet på jobben som i tillegg til å være tregt og usystematisk i utgangspunktet i tillegg er fylt med en mengde dritt som er både utdatert og usystematisk.

Men da jeg kom hjem etter å ha kjørt full trikk i rushtrafikk sto maten klar på komfyren. Fine kjæresten min.

Men på tross av en flott middag og en bra episode av that 70's show, endrer det lite på livets realiteter. Mandager er fortsatt bæsj.

4 kommentarer:

KnutR sa...

Jeg kan ikke la være å legge merke til tidsloopen som tydeligvis er i dusjen deres. En slik en vil jeg definitivt ha. Bare tenk på det a.. Gå i dusjen - og klokka skrus tilbake tre kvarter. :)
Her snakker vi en gizmo som har en naturlig plass i ethvert hjem med ballene i tidsklemma.

Øystein sa...

Ugh... Som sagt... Mandager er bæsj. Tidspunktene er fikset. Og bare får å understreke hvor bæsj livet er, kan jeg jo også legge til at vaskekort-automaten sperret vaskekortet mitt i dag. Takk skal du faenmeg ha, liksom...

Miamaia sa...

Skjønner ikke det at alle skal hate mandager så intenst? Jeg har alltid sett på det som en slags ny start. Søndager, derimot=>blæh!

Stjernesøkeren sa...

Hmh. Normalt har jeg ingen problemer med mandager - det er som regel først på tirsdager at verden rekker å ta meg igjen, og alt bare krasjlander i en haug av slitenhet og selvmedlidenhet. Men! Denne mandagen hadde jeg faktisk mye samme opplevelse som deg. En fryktelig skeiv start som egentlig aldri tok seg helt opp igjen.