torsdag, oktober 19, 2006

Ting jeg fattet for seint

Jeg har blitt tagget av både Beate og StarseekR. Jeg synes det høres en smule drastisk ut siden jeg forbinder tagging med spraybokser, men jeg forstår jo at det har noe med html- eller xml-tagger. Så da skal jeg jo tross alt gjøre en innsats.

Men jo altså... Jeg har allerede fortalt om da jeg i søvne kastet en slange på samboeren og fikk ekstremt dårlig samvittighet for dette, før jeg litt forsent fattet at det var en drøm som hadde sklidd over i virkeligheten.

I går natt skjedde det igjen.

Tirsdag og onsdag tilbrakte jeg på militærøvelse, og slikt blir det gjerne mye jobbing av. Onsdag hadde jeg en vakt fra klokka 5, så rundt midnatt på tirsdag dro jeg hjem for å sove litt før jeg skulle på. Siden jeg dro rett fra jobb og hjem til senga og stresset fordi jeg ville sove fort siden det ikke var mange timene til jeg skulle på vakt igjen, fikk jeg naturligvis ikke sove med en gang. Da jeg først sovnet, gikk nok fortsatt hodet på høygir.

Utpå natta opplevde jeg at det var et stort hjul som rullet nedover bakken og som hadde retning mot senga i bunnen av bakken. Det hadde retning rett fra siden, så jeg kastet meg ut av senga og krøp ned på bakken. Jeg ålet meg vekk fra senga til jeg traff døra i andre enden av rommet. Her krøket jeg meg sammen så godt jeg kunne og lå i dekning i påvente at at det digre hjulet skulle trille forbi. Så kom jeg på det... Stine! Jeg hadde ikke varslet, og hjulet kom til å treffe henne! Men det ville være for sent!

Skrekkslagent lå jeg der, til jeg hørte Øystein? Hvor er du? med en spinkel stemme fra senga. Da først gikk det opp for meg at jeg jeg var ute av drømmen.

Det skal også sies at jeg også er en av de som fattet at "Kom igjen ketchup" egentlig var en engelsk vits. Men forøvrig er jeg jo så oppegående at jeg fatter tin ufattelig fort. :-P

Jeg har forstått at man gjerne bør tagge videre, og de som skal fortelle videre under fanen "Ting jeg fattet for seint", er Britt og Liten.

1 kommentar:

Miamaia sa...

Nå følte jeg meg dum, gitt...Hardt å innrømme at jeg ikke fatter et dugg av hva tagging er, og hvorfor det gjøres...

Forklar!