søndag, oktober 29, 2006

Helga på hell

Det er fredag. Dagen for å nyte helgefreden, drikke et par pils og slå ut håret. For Øystein ble det en kort fredagspils, trikken hjem, og i seng før halv ti. Og for de som mistenker meg for å være klåfingret og dra samboeren i seng tidlig kan jeg opplyse at jeg 20 minutter senere lå og purket og sov. Så har vi de av dere som kanskje vil innvende at det ene ikke utelukker det andre, men jeg kan forikre dere at jeg ikke hadde en kvart watt å by på en gang.

Og så ble det lørdag. Og hva er bedre opplading til en kveld som vanligvis skal brukes til å drikke enda mere øl, turne i lyktestolper og spise dårlig kebab med kokt kjøttfarse enn å dra til Majorstua og gå helt fra majorstuekrysset, gjennom hele Bogstadveien og Hegdehaugsveien og nesten til Grensen på "shopping"? Planen var å få hanket inn litt klesplagg, men da jeg kom hjem satt jeg igjen med to CD'er fra platekompaniet. For all del, veldig fornøyd md CD'ene, men konklusjonen min er ganske klar.

Majorstuen er oppskrytt.

Utslitt i både kropp og hode ble de store utskeielsene på kvelden erstattet med filmen "Fritt vilt", høstens store norske skrekkfilm. For all del en spennende film, men kan vel ikke si at den ødela nattesøvnen min. Tvert imot sov jeg utrolig tung og sprat som en geit gjennom Nordmarka i dag. Iallefall nesten.

Ingen kommentarer: