Hurra for komplett.no!
Jeg har i flere år hatt gode erfaringer med å handle hos Komplett.no. Det er enkelt å bestille, og hvis varene er inne sendes de raskt og effektivt. (Hvis de derimot ikke har den inne, bør du ta tidspunktet som står som antatt leveringstid med en stooor klype salt, og gjerne plusse på en måned eller to.)
For å feire sommeren, og fordi frøken snupp og jeg skal på bilferie til Storbritannia, tenkte jeg at det nå var på tide å kjøpe seg en GPS for å ha i bilen. Etter litt vurdering fram og tilbake falt valget på en Tomtom One Europe med kart over hele Vesteuropa, og jeg trykket på bestilling og betalte.
Halvannen dag senere fikk jeg beskjed om at den lå på postkontoret, og 13. juni hentet jeg den ut. Da jeg kom hjem, pakket jeg opp den plastpakkede pakken og kikket på innholdet. Alt var på plass med unntak av et minnekort for kartdata. Uten å vite det sikkert regnet jeg med at det var her kartene var installert. Uansett sendte jeg en mail til kundeservice hos komplett og sa ifra.
Da jeg ikke hadde fått noe respons dagen etter, ringte jeg og snakket med en på kundeservice. Han sa at det skulle ordnes og at de skulle sende det manglende kortet til meg med en gang. E-posten fikk jeg ingen respons på senere heller.
6 dager senere var fortsatt inget kort kommet meg i hende, og jeg ringer tilbake til kundeservice. Damen jeg snakket med kunne ikke se at noe kort var sendt. Etter en lang samtale med lageret kom hun tilbake til meg og kunne melde at kartene lå på en DVD i pakka og at hun skulle sende meg et vanlig 1 GB SD-kort. Hun påpekte at kartene uansett var for store til å ha på én minnebrikke.
For meg skurret dette litt fordi jeg hadde forventet at man skulle kunne starte GPS'en og kjøre direkte uten å måtte gjøre noe. Vel er det usb-tilkobling på GPS'en, men det står ikke noe sted at man må ha PC (eller dvd-spiller) for å bruke GPS'en, men damen var skråsikker i sin sak, så da var det bare å ta imot et løst, tomt minnekort.
Damen lurte på om jeg ville ha det sendt til adressen min der jeg bor, og jeg takket ja takk til dette. To dager senere får jeg en bekreftelse på ordren, med ordreadresse på den gamle adressen min i Oslo....
Jeg hadde før dette ikke rørt noe mer av innholdet i tilfelle jeg måtte sende noe i retur, men nå installerte jeg DVD'en som fulgte med (som raskt vise seg å være en CD med ca 250 MB programvare), og koblet på GPS'en uten minnekort. Der fikk jeg muligheten til å laste ned ca 907 MB med kart-oppgraderinger, men dette gikk selvfølgelig ikke uten noe kort å lagre det.
Men foran meg på skjermen sto det en hel bydel med ugler og hoppet opp og ned i mosen. Minnekortet fra Tomtom skulle være 1 GB, kartene for nedlasting tok 907MB. Pakken inneholdt ingen DVD. Noe luktet svidd...
I dag, 14 dager etter at første del av leveransen kom, ankom endelig SD-kortet på Kjelsås postkontor, og jeg drasset meg opp dit etter jobb. Da jeg kom hjem, puttet jeg kortet i GPS'en, koblet GPS'en til maskina, og startet programvaren.
Nå fikk jeg tilbud om å laste ned oppgraderinger. Og på lista var det både stemmer på engelsk, svensk, norsk og en haug med andre land. Men kart var det dårlig med. Jeg fjernet SD-kortet, og fikk på nytt tilbud om å laste ned 970MB med kart på de 10MB'ene som GPS'en har innebygd. Jeg puttet SD-kortet inn igjen, og muligheten for å laste ned kart forsvant igjen.
Uglene lettet og dasket meg i ansiktet med vingene, og jeg fant ut at jeg skulle ringe Tomtom først for å høre hva SD-kortet egentlig skulle inneholde. Og ganske riktig skulle det inneholde alle kartene, ganske enkelt fordi man nettopp skulle kunne putte det rett inn i GPS'en og begynne å kjøre.
Så nå sitter jeg her og er en smule irriterte på komplett.no. Det er greit å drite seg ut én gang, men her er vi jo helt på viddene
- Ikke svare e-post
- Svare at man skal sende noe uten å gjøre det
- Fortelle røverhistorier om produktene og sende noe helt annet enn det jeg skal ha for å få ting til å fungere
- Sende det til feil adresse selv om jeg svarer bekreftende etter "Skal jeg sende det til....?"
Super kundeservice, komplett.no! Og ikke kunne jeg ringe dere i dag heller, for kundeservicen stenger selvfølgelig klokka 17!
3 kommentarer:
Kanskje det var en sommervikar? Jeg har aldri vært borti sånn behandling fra Komplett...
Pøsj, handler du hos komplott er det like lite synd på deg som om du bruker Elkjøp.
mpx.no or bust...
Som alle andre butikker, funker som regel produkter. Tvert noe ikke fungerer, er komplett.no HELT ubrukelig. Ikke noen slags service og få, og ting tar utrolig tid. Sendte inn min PC til rep., og etter over 1 måned fikk jeg den tilbake etter den var registrert inn. 30min senere fant jeg ut at de ikke hadde gjort noe med den, og at den samme feilen var der. Stor feil på hovedkortet. Tips: Hold dere unna komplett.no!
Legg inn en kommentar