tirsdag, mai 01, 2007

Storkjefta del 2

Lørdag 14. april:
Håvard og Øystein går ut av bilen, drar ut syklene fra bagasjerommet, og Håvard oppdager at framdekket hans er punktert.
- Bra jeg har med ekstra slange, det må man alltid ha, vet du, belærer han.
Vi skifter slange, og kommer oss avgårde. Jeg drar lærdom av opplevelsen, og i uka etter handler jeg meg både sykkelpumpe og ekstra slange.


Tirsdag 1. mai:
Håvard og Øystein går av T-banen på Frognerseteren og sykler mot Tryvannstua med plan om å passere Kobberhaughytta og Kikut før retur til byen. 350 meter før Tryvannstua hører jeg et kraftig smell bak meg, og Håvards dekk er nok en gang flatt. Slangen viser seg å ha en 20 cm flenge, og gjett hvem som denne gangen ikke har med seg ny slange. Jeg har selvfølgelig slange i sekken, men denne passer ikke på Håvards sykkel.

Enden på visa ble at jeg i dag har syklet 4 mil i Nordmarka alene. Og denne gangen tror jeg at jeg kan sette to streker under følgende innlysende fakta: Nordmarka består av mer oppoverbakker enn nedoverbakker. Hadde jeg fått denne klarheten tidligere tror jeg jommen at jeg skulle stilt opp i 1. mai-toget istedenfor å dra på sykkeltur i dag. Parolen skulle selvfølgelig vært "Mer nedoverbakker i Marka!".

PS: Gratulerer med dagen, Håvard.

Ingen kommentarer: